Lemonade
Love letter Thankyou !
Pantang Larang Dalam Hutan Ada Juga?
Friday 24 February 2012 • 20:17 • 0 comments

Salam & alohaaaa u alls :) Korang pernah tak pergi jungle trekking ? Or camping ke . Kalau ada , msti org yg lbh dwasa drpd kita ckp 'Jangan Sebut Benda Pelik Di Dalam Hutan' . Msti ada kan ? kalau korang ckp ada hantu dlm hutan , msti yg lain tkt jugak . Lbh-2 lagi kalau hari dh mlm...wuuuuuuu ~ seram,dingin , bunyi cengkerik o.O Saya bagi sedikit adab ketika di dalam hutan .
 Bersiul di dalam hutan 
Dilarang sama sekali kerana ini akan menarik perhatian berbagai jenis binatang buas. Apabila kehadiran orang yang memasuki hutan itu diketahui oleh binatang buas, dirinya berada dalam keadaan bahaya.
Bersiul adalah perbuatan yg ditegah didalam Islam sebab sewaktu Iblis turun kebumi, dia Bersiul-siul sambil mencari anak-anak Adam utk disesatkan. Maka Kesimpulannya Bersiul tu Amalan Iblis
 Melaung Semasa di Hutan
Perbuatan melaung di hutan juga ditegah. Melaung atau bercakap dengan kuat dipercayai akan menarik perhatian berbagai-bagai jenis jembalang serta binatang buas yang ada di dalam hutan.Mentera & jampi serapah menjurus kepada syirik. Amalan ni patut ditinggalkan. Penggunaan telur & kemenyan biasanya dikaitkan dengan jin. Dalam Islam amalan ini diganti dengan kenduri doa selamat / memadai dengan selawat. Insya'allah sentiasa dilindungi. 
 Seru haiwan
Elakkan dari menyeru nama2 haiwan dengan perasaan riak/mempersenda2 haiwan tersebut. Ingat Ujian Illahi. 
 Laung Nama sahabat
 Seeloknya elakkan dari laung nama sahabat, sebab ada jin / hantu syaitan yang suka mengajuk dan akan menyeru nama tersebut. Ini boleh mengelirukan kita.
 Adab membuang air
Kenalpasti lokasi bukanlah rumah/tempat jin/syaitan bertenggek.Jin suka tinggal di semak-samun, lubang2 pokok/tanah, pokok yang besar, gua2.Beri salam sebelum membuang air, jangan pancut arah banir pokok besar sebaliknya pancut arah bertentangan. 
 Doa Aku Masuk Hutan
 Bismillah.."Tidak akan rosak dan musnah diriku diatas sebarang PERBUATAN MAKHLUK melainkan diizinkan ALLAH taala"

Hutannnnn . Tempat Paling Menyeramkan . Hutan Jugalah Tempat Bersemadinya Para Pejuang Tentera Tanah Air Pada Masa Dahulu.Tentera Jepun,Komunis & British Juga Ada Bersemadi Di Hutan.Ramai Yang Sering Mendengar Aktiviti Tembak Menembak .


Disclaimer


Welcome to my paradise. What do you want in here? Okeh, steal anyhting what you can steal. bold italic underline strike





Credits


Big helped: Rifa Saifanah
OTHER HUMANS : Kemetot Chomel & Nabila Medan